اجرای کمپین تبلیغاتی خلاق با (5M)

وقتی صحبت از تبلیغات میشود، عموماً فقط تبلیغات تلویزیونی به ذهن می رسد. پروموشن (promotion) که یکی از 4P بازاریابی می باشد روش ها و ابزار مختلفی دارد. که توسط شرکت ها در کمپین تبلیغاتی آنها به منظور ترفیع کالاها و خدماتشان مورد استفاده قرار می گیرد. “تبلیغات” هنری است که از طریق رسانه های مختلف میتوانیم خودمان را در محیط پیچیده ای که همه چیز تغییر کرده و سیستماتیک شده است ،ترویج و ارتقاء دهیم. امروزه تبلیغات نیز به یک موضوع کامل و درعین حال پیچیده تبدیل شده است. عناصری کلیدی برای دستیابی به اهداف کمپین تبلیغاتی وجود دارد. همانند ۴p بازاریابی 5M تبلیغات هم می تواند مفهوم پروموشن را نشان دهد.

کمپین تبلیغاتی با (5M)
کمپین تبلیغاتی با 5M
ماموریت(Mission)

مانند بیانیه ماموریت یک سازمان، پروموشن یک شرکت نیز باید ماموریتی روشن و مشخص داشته باشد که دستیابی به اهداف و آنچه می خواهد به دست آورد را مشخص کند. به عبارتی دیگر باید اهداف و ماموریت خود را آنالیز و مسیر دستیابی به آن را در کمپین تبلیغاتی مشخص نمود.

 

پیام(Message)

دومینM در تبلیغات پیام است. پیام ایده و اطلاعاتی است که شما می خواهید از طریق آن با مصرف کنندگان هدف خود ارتباط برقرار کنید. پیام بر اساس مخاطب هدف و نوع تاثیری که قصد دارید بر او بگذارید تنظیم میشود.
نکته مهمی که باید در اینجا به آن توجه کرد این است که وقتی رسانه پیام را تغییر می دهید ممکن است پیام شما نیز تغییر پیدا کند و به آن هدفی که منظور شماست نرسید.

 

رسانه(Media)

قطعاً انتخاب رسانه یکی از مهم ترین عناصر در تبلیغات است. رسانه های بسیار زیادی مانند تلویزیون، اینترنت، رادیو، بیلبوردهای شهری و غیره برای پروموشن در دسترس هستند. اما انتخاب از بین آن‌ها در یک زمان بسیار مهم است زیرا بودجه تبلیغات محدود و رسانه های گوناگون دارای هزینه های مختلفی هستند. لذا تصمیم در مورد انتخاب رسانه مناسب بستگی به محدودیت بودجه، بازار هدف و نوع پیامی که قصد دارید به آنها انتقال دهد دارد.

 

پول(Money)

مانند زمان که برای پروموشن بسیار حیاتی است، پول هم یکی از عناصر مهم در تبلیغات است. رسانه های مختلف هزینه های متفاوتی دارند. اگرچه اینترنت یک رسانه ارزان‌قیمت است، اما هر کسی نمی تواند از آن به خوبی استفاده کند. تلویزیون بسیار پر هزینه است اما در عوض یکی از رسانه های پربیننده و با نفوذ است. به همین خاطر بسیاری از شرکت ها از رسانه های گوناگون به صورت بودجه بندی شده بهره می گیرد.

 

اندازه رگیری(Measurement)

مانند همه استراتژی های کسب و کار و بازاریابی، قدم مهم آخر در استراتژی تبلیغات شرکت، اندازه گیری آن است. بدون ارزیابی در مورد اینکه آیا به اهداف تعیین شده رسیده ایم یا خیر مراحل انجام کار پایان نمی یابد. در مورد تبلیغات شما مجبورید تا میزان دستیابی به اهداف و ماموریت های خود را اندازه گیری کنید. همچنین در مورد اندازه گیری اثربخشی رسانه های مختلف، ابزارها و تکنیک های خاصی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

(Visited 25 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *